GPU renderingas – šviesa tunelio gale?

Kalbant apie 3D renderinimą, greitų kompų nebūna. Tik lėti, baisiai lėti ir žiauriai lėti. Naujesnės procesorių kartos čia paprastai revoliucijos nepadaro, tik šiokią tokią evoliuciją. Juolab kad tuo pačiu auga ir vartotojų poreikiai – norisi Global Illumination ir kitų grožybių – Caustics, Depth of Field, Motion Blur, Displacement etc… HD manija daugina pikselių kiekį keletą kartų – ir laukiam vieno paveikslėlio pusę paros. O kaip su animacija? Didelės kompanijos žino atsakymą – render farm. Tačiau vienam-lauke-kariui tai neįgyvendinama.

Jau kuris laikas tema “ant bangos” – GPU (Graphics Processing Unit – liaudiškai “vaizduškė”) panaudojimas paraleliniams skaičiavimams, t.y. vietoj centrinio procesoriaus (CPU). Optimizmas tikrai ne iš piršto laužtas – šiuolaikiniai grafikos procesoriai pasiekė tokį produktyvumo lygį, jog kai kuriose situacijose gali lenkti CPU daugybę (netgi šimtus) kartų. Šioje srityje labiausiai pasistūmėjusi NVIDIA su savo CUDA sistema.

Visa bėda, kol kas nelabai yra tai išnaudojančios programinės įrangos  – ir nieko nuostabaus, nes pirminė grafikos procesoriaus paskirtis buvo visai kita. Iki šiol net pati galingiausia vaizdo plokštė pagelbėdavo tik darbiniame režime, tačiau galutinį renderį vistiek tekdavo kramtyt CPU. Būta bene vienintelio geriau žinomo renderio, kuris išnaudojo vaizdo plokštės pajėgumus renderingui – Gelato, sukurto tos pačios NVIDIA kompanijos.

Režisierius Timothy Heath sukūrė trumpą animacinį filmą The Plush Life” (“Pliušinis gyvenimas”), naudodamas Gelato technologiją. Pačiai animacijai naudota Maya programa.

plushlife

Vis tik tai nebuvo esminis lūžis GPU renderingo srityje, nes vartotojas nori naudoti sau įprastą programą, renderį, medžiagas ir gauti greitą rezultatą. Juolab, kad ne visi gali įsigyti rekomenduojamą Nvidia Quadro plokštę. Gelato renderis neišplaukė į plačiuosius vandenis, ir NVIDIA nusprendė nebetęsti jo vystymo.

Tačiau nauja optimizmo banga plūstelėjo sulig naujiena apie Mental Images pristatytą technologiją iray, paremtą CUDA. Programinės įrangos gamintojams įdiegus šią technologiją į savo produktus, daugeliui vartotojų atsivers GPU renderingo galimybės. Patys Mental Images kartu su NVIDIA žada šią sistemą pritaikyti vienam populiariausių renderių – Mental Ray. Tai jau būtų proveržis!

Lieka neaiškios kai kurios detalės – Mental Images savo saite teigia, kad iray bus “physically correct”, kas būdinga unbiased tipo renderiams (pvz. Maxwell, Indigo, Fryrender ir kt.).  Tuo tarpu Mental Ray kuriam taikoma ši technologija yra biased tipo vizualizatorius. Taigi – klausimas, kaip šios dvi koncepcijos bus suderintos…

fermi

Didelės viltys siejamos su būsimu NVIDIA flagmanu – GT300, kodiniu pavadinimu Fermi.  Šis vaizdo procesorius turėtų pasirodyti lapkričio gale, tačiau tai kelia abejonių, turint galvoje “skandaliukus”, kurie lydi Fermi vystymo procesą. Tai yra rekordinis broko kiekis tarp bandomųjų 40nm lustų pavyzdžių, ir žurnalistų išaiškintas faktas, jog per patosišką Fermi pristatymą GTC2009 konferencijoje NVIDIA vadas Jen-Hsun Huang demonstravo ne tikrą darbinį produkto prototipą, o viso labo muliažą. Šie faktai rodo, kad naujo grafinio procesoriaus gamyba nevyksta taip sklandžiai, kaip norėtųsi. Taigi kol kas belieka laukti… Kol NVIDIA neišmetė ant stalo šio kozirio, kol kas ji truputėlį atsilieka nuo savo konkurento ATI galingiausiųjų varžybose. Tačiau jei prieinamas GPU renderingas taps realybe, ATI teks gerai pagalvoti apie atsaką.

Reklama

24 Responses to GPU renderingas – šviesa tunelio gale?

  1. Arvydas N parašė:

    Na siaip galima sakyti kad pilno normalaus GPU renderingo tikrai teks ilgai palaukti, nes viska perdaryt kad GPU surenderintu nera taip paprasta 🙂

  2. Aurimas parašė:

    Mental Images rašo:
    “iray rendering technology will be included with the mental ray 3.8 rendering software starting in late November 2009 at no extra cost to existing customers”
    Skamba gražiai, bet kaip bus iš tiesų pažiūrėsim. Taip pat neaišku ar tai tik Stand Alone versijai, ar ir Max, Maya sudėtyje esančiam mental rėjui

  3. Arvydas N parašė:

    abejoju kad iray visus nustatymus palaikys 🙂 dar toli grazu, kad pvz materialui viena mini detale pakeist gali ten reguliuoti 100-tais parametru…

  4. Aurimas parašė:

    Na, šiokios tokios vilties teikia tai, kad Mental Images ir yra Mental-rėjaus kūrėja, o ne šiaip kompanija iš šalies. 2007 metų gruodį ją nusipirko NVIDIA. Taigi yra šansas kad NVIDIA pasistengs, kad iš šio sandorio būtų kuo didesnė nauda…

  5. Arvydas N parašė:

    jo pasistengs kad butu tik jos vaizdo plokstems, o tada kas nors is salies nukonkuruos su universalesnia 😀

  6. Aurimas parašė:

    to ir buvo galima tikėtis: NVIDIA atidėjo GT300 kitų metų pirmai pusei…

  7. Arvydas N parašė:

    kad neaisku kaip cia bus per paroda kazkuria jie ta savo GT300 prototipa pristate, nors ten is tikruju buvo kamufliazas. o siaip kainos turetu but gan geros tos plokstes tai neverta mastyt apie tokia, kazkaip patirtis parode kad ATI draiveriai yra geresni nei nvidios, ypac dual ir more monitoriu palaikyme, tik tiek kad ATI siek tiek labiau kaista, pigesnes, ir fizikiniuose skaiciavimuose nuo Nvidios atsilieka 🙂

  8. Aurimas parašė:

    Nors GPU renderingo reikalai juda lėčiau nei norėtųsi, bet panašu kad ateitis priklauso būtent šitai technologijai. Štai čekai jau turi beta versiją renderio, pririšto prie Mayos “Furry Ball”, galutinę versiją žada apie naujus metus.
    Šis demo filmukas atrodo gana įspūdingai, turint galvoj kad viskas daroma Real Time! http://www.youtube.com/watch?v=ZcePx5V2qL8&feature=player_embedded

    Gal rytų europiečiai parodys jėgą 😉 Turint galvoj kad, tarkim, V-Ray bulgarų, 3D Coat ukrainiečių…

  9. Arvydas N parašė:

    na ka galiu pasakyt, is tikruju gan ispudingai, reikes gal pabandyt jei free, pasidomet 🙂 texturinga ir materialu parinkima labai paspartintu

  10. Arvydas N parašė:

    katik primeciau, ir pamaciau kad turi butinai buti arba Vista x64 arba Win 7 x64 …

  11. Aurimas parašė:

    Dėl 64 bit tai anksčiau ar vėliau turbūt bus standartas , nors dar ir nepopuliaru. Štai Adobe grasina kad sekančios Premiere ir After Effects bus tik 64 bit versijos

  12. Arvydas N parašė:

    tai zmones kurie rimtai dirba su grafika turi minimum Quad procesorius, o jie visi 64 bit 🙂

  13. Aurimas parašė:

    Malonu pabendraut, Arvydai. Toks vaizdas kad mes čia iš vis vieninteliai gyvi 😉
    Tai jau senokai procesoriai palaiko 64bit, bet softas kažkaip atsilieka…
    Na, pas mane quadas Q6600 kuris nėr iš blogiausių, nors ir nenaujas. Naudoju XP 32bit, nors įsirašiau ir 7×64 pabandyt , bet kol kas neprilipo, netgi pasirodė, kad kai kas lėčiau. Dar gal softas pakankamai nėra adaptuotas, juolab septynetui išvis dar tik turbūt optimizuos daugelį programų su laiku. Kai išeis SP1, gal bus ir neblogai 🙂 . Aišku pas mane tik 2GB ramo.

  14. Arvydas N parašė:

    q6600 da best kokybes ir kainos santykiu, dabar jo pirkime man atrodo neimano rast beveik niekur 🙂 pats toky turiu, ir pas mane 6GB ramo, tai WinXP 64bit sukasi zymiai zymiai… geriau nei WinXP 32bit

  15. Aurimas parašė:

    Turėsim galvoj… Galvoju apie apgreidą tarkim quadas i7 860 (2,8 ghz, 1156 socket) , tada ir ram ddr3 galima prisidėt daugiau. Dabar investuot i esamą sistema su ddr2 neverta, nes jau ddr3 darosi pigesnė už ddr2

    Tarp kitko ką veiki taip vėlai naktį (ar anksti paryčiui)?

  16. Arvydas N parašė:

    nesiulau dabar i7 imt per brangu neapsimoka, dasimesk ddr2 gali paieskot net panaudotu pigiau bus 🙂

  17. nox parašė:

    Gal koks mokslinčius gali rekomenduot kokį gerą softą, kuris palaikytų tą GPU rendering…Norėtųsi išbandyti….Dar gerai būtų, kad Free arba Shareware, nes dėl pabandymo pirkti nesinori…

  18. Aurimas parašė:

    Na, minėtas Gelato renderis nors ir nebepalaikomas ir nebeplėtojamas, dabar prieinamas nemokamai visiems. Deja pačiam NVidia saite šiam projektui skirtų puslapių jau nėra, todėl ieškot parsisiųsti reiktų kažkur internete, tarkim čia ar kitur.

    Kitų sprendimų deja turbūt dar teks palaukt, kol ši technologija taps populiaresnė…

  19. Arvydas N parašė:

    bandziau parsisiusti ta apie kuri mes cia kalbam, bet tai kad reikejo uzsiregistruoti, uzsiregistravau ir laiska i pasta turejo atsiusti, kuris taip ir niekad neatkeliavo 😀

  20. Aurimas parašė:

    Jeigu kalbi apie tą Freewarefiles.com linką tai keista, nes man dukart paspaudus Download Now iškart duoda siųstis exe failą be jokių registracijų. Tik tiek kad dar atskirai reiks susirasti plaginus, kad veiktų Mayoje (vadinasi “Mango”) ir Max’e (“Amaretto”).
    Na ir beabejo būtina pakankamai galinga Nvidia plokštė (pas mane Ati..)

  21. Arvydas N parašė:

    pas mane irgi ati, bet jau neberandu kur registravausi 😀 nesvarbu 🙂 laukiam normalaus daikto

  22. Audrius parašė:

    Paskutinėm žiniom Autodesk’as neplanuoja integruoti Mental Ray 3.8 su iray technologija į veliausius savo produktus 3ds max 2011, Maya 2011, Softimage 2011

    (placiau cia
    http://www.blogcatalog.com/search/frame?term=mental+ray&id=db541d9a9dc467bd28206ea569cb9415 )

    Kitas būdas pasinaudoti GPU panaudojimu renderinant būtų parsisiųsti Standalone versija, kuri kaip ir išleista, bet neturiu idėju kaip ją būtų galima pamatyti bent jau TRIAL versija patestavimui???
    Mental Images nurodo tik emaila, kuriuo būtų galima kreiptis norint turėti Mental Images 3.8

    (plačiau: http://www.mentalimages.com/purchase.html )

    Kitas būdas būtų pasinaudoti Octane renderer softu, tačiau jo net pasileisti man nepavyskta, nes iš karto šaukia, kad neranda CUDA supported devices.

    Gal Jūs turit žinių kokia situacija su ATI kompanijos produktais panaudojant GPU. Jie taip pat turi kažką panašaus į CUDA, vadinamąji (STREAM), bet panašu, kad jie dar mažiau kur jį pritaikę.

    Planuoju pirkt kompą, tačiau abejoju kokią kortą pasiimt. Ar ATI Radeon’a HD 5850 ar kazka iš NVIDIOS GTX 260, 285 galbut. Radeonai pigesni tylesni maziau kaista, bet neturi GPU panaudojimo tokio plataus. Tai šiek tiek pasimečiau, kurią kompaniją pasirinkt. Kompas reikalingas multimedios apdorojimui.

  23. Aurimas parašė:

    Na, yra CUDA alternatyva OpenCL, kurią palaiko ATI… Atrodo kad ATI Stream ir remiasi Open CL. Deja, OpenCL kol kas dar tik padinėje stadijoje palyginus, todėl softas kuris pamažu ima orientuotis į GPU paralelinius skaičiavimus, remiasi tik CUDA. Ateityje OpenCL gali būti rimta alternatyva, nes yra atviro kodo ir nepririšta prie konkretaus gamintojo hardwaro. Taigi, norint jau dabar ar greitu laiku dirbt su GPU General-Purpose skaičiavimais, tenka apsiribot Nvidia. Bet iš kitos pusės tokio softo kol kas dar labai mažai arba jis tik pradedamas kurti..

  24. Aurimas parašė:

    MR Standalone pasitaiko tinkle “šen bei ten”, bet tik 3.7.5 versija…
    O šiaip tai matyt IRAY developinimas vyksta žymiai lėčiau nei norėta.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: